כניסה לעיר | שז"ר מזרח ומערב | ירושלים

תאור פרויקט 

פרויקט זה כולל את חיבור הצמתים הראשיים בכניסה לעיר ירושלים עם שיקוע שז"ר (הפרדה מפלסית ומעבר לחניון תחנת האומה). הפרויקט מתחיל מהצומת המרכזי של הרצל־שז"ר ומסתיים בצומת המרכזי של שז"ר־בן צבי".

אורך הקטע – כ־600 מ"א.

העבודות בקטע זה כוללות ביצוע צמתים חדשים, חיבור לפורטלים של מנהרת שז"ר ולחניון שז"ר בצדו המזרחי והמערבי, ביצוע שבילי אופניים וגשר הולכי רגל, ביצוע העתקת תשתיות והנחת קווי תשתית חדשים – מולטי טבולר, חשמל, תקשורת, מים, ביוב, תאורה, ניקוז ועוד.

הקטע כולל את הצומת המרכזי של ירושלים בניסה לעיר וכל רחבת גשר קלטרווה, שתעבור פיתוח.

פיתוח המרחב הציבורי בקטע זה הוא ברמה גבוהה מאוד ומבוצע בסטנדרט מיוחד, כבשאר מרחבי הכניסה לעיר. הפיתוח כולל ריצוף מאבנים טבעיות בגוונים שונים ובחיתוכים וזוויות מיוחדים, ריהוט ייחודי – תחנות, ספסלים, מתקנים לקשירות אופניים, אשפתונים וברזיות, באופן שיתאים לייחודיות של הכניסה לעיר.

התכנון נעשה בידי משרד האדריכלים הבין־לאומי Topotek1 מגרמניה.


הפרויקט כולל מידול צל באמצעות מתודולוגיית BIM

בפרויקט תשתית עצום זה הכנסנו יחד עם מזמין העבודה את ה־BIM. המידול נעשה כמידול צל מאחר שהוא נכנס מאוחר לפרויקט, אך מודל התשתיות מאפשר ליזם, לנו ולקבלנים להבין בצורה תפיסתית טובה יותר את הקושי בביצוע התשתיות בקטע מרכזי זה. לאחר הביצוע, המודל יאפשר ניתוח מצב קיים של התשתיות הנמצאות בשטח לצורך תחזוקה עתידית וחיבוריים עתידיים למבנים הסמוכים.


ייחודיות הפרויקט

הכנת נוהל סגירת מנהרות למנהרת שז"ר, כולל הכנת שילוט פריפריאלי של כל הכניסה לעיר, סמיכות למבנים בנויים ועתידיים, תכנון BIM


יזם - חברת עדן (תכנון מקדים לפיתוח המתחם כולו)

מזמין עבודה – חברת מוריה (בביצוע עד המסירה)


סטטוס 

בקרות